Hulajnogi elektryczne
SKLEP – SERWIS
Znajdziesz nas w dwóch lokalizacjach:
CZĘSTOCHOWA
Rynek Narutowicza 32,
Zadzwoń tel. 883 248 332
lub wyznacz trasę →
CHORZÓW
(w okresie jesienno-zimowym otwieramy po wcześniejszym umówieniu telefonicznym)
ul. Hajducka 4,
Zadzwoń tel. 732 493 601
lub wyznacz trasę →
Naprawiamy każdy typ hulajnogi, od wyczynowych po elektryczne.
Dodatkowo posiadamy szeroki asortyment hulajnóg wyczynowych, elektrycznych i części zamiennych.
W GitBike kupisz i przetestujesz przed zakupem wiele modeli hulajnóg elektrycznych wiodących producentów, takich jak Hiley , Motus , Dualtron, Kaabo, których jesteśmy autoryzowanym sklepem i serwisem.
Zapewniamy również części zamienne oraz profesjonalną obsługę serwisową
Serwis hulajnóg elektrycznych
Serwisujemy hulajnogi elektryczne, a dzięki współpracy z wieloma dostawcami zapewniamy usługę na najwyższym możliwym poziomie.
Zapewniamy również części zamienne oraz profesjonalną obsługę serwisową
Serwis hulajnóg elektrycznych
Serwisujemy hulajnogi elektryczne, a dzięki współpracy z wieloma dostawcami zapewniamy usługę na najwyższym możliwym poziomie.
Hulajnogi elektryczne
Hulajnoga elektryczna to świetny sposób na poruszanie się po mieście jak i poza nim. Aby móc realnie porównać ich parametry najlepszym sposobem jest wsiąść na kilka modeli przejechać się i je porównać 🙂
Warto wiedzieć przed zakupem hulajnogi elektrycznej
W sklepie z hulajnogami elektrycznymi GitBike kupisz Hulajnogi wiodących producentów. Na wielu modelach hulajnóg elektrycznych możesz się przejechać przed zakupem, przetestować aby dobrać odpowiedni model do swoich potrzeb.
Każdy model hulajnogi to inne możliwości i rozwiązania.
Zależnie od parametrów takich jak moc silnika, pojemność baterii wielkość kół, rodzaj opon, rodzaj zawieszenia daje inne możliwości użytkownikowi.
W naszej ofercie znajdziesz hulajnogi elektryczne z regulowaną wysokością kierownicy, składane a także sztywne.
Jaką hulajnogę wybrać do jazdy po mieście?
Wygoda i trwałość
Najlepszym rozwiązaniem są hulajnogi wyposażone w amortyzowane zawieszenie. Dzięki pracy wahaczy drgania są tłumione więc użytkownik może cieszyć się wysokim komfortem i czerpać przyjemność z jazdy.
Pełne zawieszenie w hulajnodze elektrycznej ma również pozytywny wpływ na trwałość sprzętu i dynamikę jazdy.
Rozwiązanie pośrednie
Hulajnogi z wahaczem przy tylnym kole i widelcem amortyzowany z przodu to pośrednie rozwiązanie pomiędzy komfortem a budżetem.
Taki system zawieszenia hulajki jest znacznie bardziej komfortowy od modeli które w ogóle nie są amortyzowane. Jednak daleko do płynności i wygody jakie zapewnia pełne zawieszenie.
Sztywno ale tanio i lekko
Całkowicie sztywne hulajnogi nie posiadające żadnej amortyzacji posiadają jedna duża zaletę – są lżejsze od swoich amortyzowanych sióstr. Są również znacznie tańsze. Jednak są to jedyne zalety w otoczeniu wielu wymienionych wyżej atutów hulajnogi elektrycznej z pełnym zawieszeniem.
Opony pompowane czy pełne?
Opony pompowane prócz ryzyka złapania gumy delikatnie amortyzują drobne nierówności podłoża. Duży wpływ na komfort jazdy hulajnoga elektryczna mają właśnie pneumatyczne opony dętkowe lub bezdętkowe.
Szczególna role opony dętkowe spełniają w hulajnogach sztywnych – nie posiadających amortyzacji. W tym przypadku używanie opon pełnych, bezdętkowych jeszcze bardziej pogorszy wrażenia z jazdy ponieważ wszystkie drgania, które eliminowała opona pompowana będą przenoszone na podest i kierownice hulajnogi. Sztywne hulajnogi elektryczne z pełnymi oponami znacznie szybciej tracą swoją sztywność w okolicy mechanizmu składania co objawia się luzem na kolumnie kierowniczej i samoczynnym odkręcaniem śrub w hulajnodze.
Inaczej sprawa wygląda przy hulajnogach z pełną lub częściową amortyzacją ponieważ amortyzowane zawieszenie tłumi większość drgań dostarczanych przez podłoże. Zamontowanie pełnej opony wyłącznie na tylnym kole zazwyczaj nie będzie odczuwalne przy zawieszeniu opartym o wahacz.
Dwie sztywne opony dają się odczuć nawet w hulajnogach elektrycznych wyposażonych w pełne zawieszenie.
Wpadnij do nas, a na pewno dobierzemy idealny sprzęt
Rozmiar kół w hulajnogach elektrycznych.
Standardem w hulajnogach elektrycznych jest rozmiar kół 8,5’’ oraz 10’’. Te dwie najpopularniejsze wielkości kół do hulajek montuje większość wiodących producentów.
W potężniejszych modelach elektrycznych jednośladów można też spotkać koła w rozmiarze 11’’.
Koło 8,5 dobrze sprawdza się w modelach amortyzowanych. Małe koło daje duża zwrotność.
Większe jest lepszym rozwiązaniem do użytkowania przy dużej mocy silnika (lub silników ) oraz w sztywnych hulajnogach, w których daje namiastkę amortyzacji.
Sam rozmiar koła ma znaczenie jednak wpływ na realną jego wielkość ma także opona a dokładniej jej średnica, szerokość i bieżnik.
Do modeli e-hulajnóg ze średniej i wyższej półki cenowej zazwyczaj jest możliwość montażu opon terenowych ze znacznie głębszym, bardziej agresywnym bieżnikiem niż miejskie montowane seryjnie.
Opony należy dobrać odpowiednio do potrzeb użytkownika i terenu w którym będzie głównie jeździł na ehulajce.
Bateria do hulajnogi elektrycznej
Baterie w hulajnogach elektrycznych to najdroższy element, który się zużywa.
Większość baterii w hulajnogach elektrycznych złożona jest z ogniw litowo jonowych chronionych przed uszkodzeniem przez BMS czyli sterownik baterii. Baterie zależnie od modelu mogą mieć różną pojemność co przekłada się bezpośrednio na dystans jaki pokona nasza hulajnoga. Im większa pojemność baterii tym większy zasięg posiada hulajnoga.
Silnik w hulajnodze elektrycznej
Nowoczesne hulajnogi elektryczne najczęściej wyposażone są w silnik lub dwa silniki bezszczotkowe.
Miarodajnymi parametrami silników jest moc znamionowa, która zazwyczaj znajduje się w przedziale 250-1600 Watt.
Łatwo ten parametr pomylić z mocą maksymalna, którą jest mniej miarodajna.
Duże znaczenie ma też napięcie pod jakim pracuje silnik i bateria. Im wyższe napięcie tym silniejsza, dynamiczniejsza hulajnoga.
Położenie silnika
Silnik umieszczony w tylnym kole hulajnogi elektrycznej jest lepiej odciążony przez użytkownika dzięki czemu hulajnoga jest stabilniejsza a lżejszy przód ułatwia podjazdy pod krawężniki i inne przeszkody.
Silnik w przednim kole to rozwiązanie stosowane zazwyczaj w najtańszych modelach a jednocześnie najmniej korzystne ze względu na ciężar skupiony w tylnej części oraz możliwość poślizgu przedniego koła napędowego.
Oba koła napędzane niezależnymi silnikami to rozwiązanie stosowane w hulajnogach o dużych możliwościach. Duża moc zazwyczaj poparta solidnym zawieszeniem oraz potężna bateria daje najwięcej radości z jazdy.
Silniki zazwyczaj można włączać lub wyłączać zależnie od potrzeb.
Części zamienne i serwis hulajnóg elektrycznych
Kupując hulajnogę elektryczną bardzo ważnym elementem zakupu jest późniejsza dostępność części zamiennych i obsługa serwisowa. Hulajnogi pochodzące z nieznanych źródeł często nie są wspierane przez sprzedawców ani producentów.
Tylko nieliczni, solidni producenci gwarantują zaplecze w postaci części zamiennych, które są dostępne oraz fachowy serwis hulajnóg poparty doświadczeniem i przeszkoleniem w zakresie serwisowania konkretnych modeli hulajnóg elektrycznych.
Po zakupie hulajnogi elektrycznej – jak dbać i korzystać?
Jak myć hulajnogę elektryczna?
Zalecamy używanie tradycyjnego mycia ręcznego bez nadmiaru wody. Mokra ściereczka z płynem, szczotka i sucha szmatka powinny załatwić temat brudu.
Stanowczo odradzamy mycie hulajnogi elektrycznej myjką ciśnieniową czy używaniem nadmiaru wody. Takim sposobem szybko można zaszkodzić hulajnodze. Wiązki kabli, łączenia elementów, pokrywa silnika, panel wyświetlacza LCD to miejsca, które mimo fabrycznego uszczelnienia łatwo przepuszczają wodę szczególnie pod dużym ciśnieniem. Woda dostając się do elementów elektronicznych może spowodować zwarcie w układach scalonych czy korozję wewnątrz silnika co jest prostą drogą do uszkodzenia ehulajnogi.
Jak dbać o baterie w hulajnodze elektrycznej?
Nie rozładowujemy baterii do zera. Głębokie rozładowanie szkodzi baterii. Bateria rozładowana pozostawiona na dłuższy okres ( np zima) nieużytkowana często ulega uszkodzeniu szczególnie gdy jest przechowywana w zimnym pomieszczeniu lub na zewnątrz.
Przez okres zimowy zalecamy naładować baterie do połowy jej pojemności i przynajmniej raz w miesiącu rozładowanie i ponowne naładowanie.
Taki zabieg pozwoli naszej baterii w hulajnodze przetrwać zimę w dobrej kondycji.
Skrajne temperatury również mogą mieć niekorzystny wpływ na funkcjonowanie baterii. Przechowywanie hulajnogi elektrycznej przy nagrzanym kaloryferze czy na słońcu w upalny dzień nie jest najlepszym pomysłem.